Monday, November 10, 2008

KBM Politeknik Sultan Mizan Zainal

Awang Beach Resort , Rantau Abang, Dungun Terengganu menjadi saksi pengembaraan KBM kali ini.

Alhamdulillah, setelah sekian lama menyepi, akhirnya pada 7 & 8 November 2008 KBM EXCELLENCE kembali beraksi, dan kali ini Kami berprogram di negeri Terengganu. Program KBM kali ini adalah peserta-pesertanya dari Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin. Seramai 48 orang peserta telah bersama mengembara di dalam program kali ini. Di antara pengendali yang ada ialah pak lang, abg bai, amin & puan Norsiah. Program ini secara spesifiknya diadakan di tempat penyu mendarat, iaitu rantau abang. Ayuh kita saksikan gambar-gambar semasa program KBM Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin.

di antara teknik berkomunikasi yang terbaik ialah apabila kita menggunakan nikmat pancaindera dengan seoptima yang mungkin.

perbincangan dalam kumpulan, asilitator dari JIM Terengganu memang hebat, tanpa mereka program mungkin tidak berjaya seperti sedia ada.

pantai yang cantik & bersih, menambat hati kami untuk mengisi ruang petang ( semasa slot riadah ) untuk bermesra dengan pantai.

pemandangan pantai Rantau Abang semasa matahari mula hilang dari pandangan.

pemandangan ketika matahari mula menampakkan dirinya.

Kelihatan seorang peserta tidak dapat menahan kesayuannya apabila mengenangkan ibu & ayahnya di rumah.

Berdoalah dengan bersungguh-sungguh, tadahlah tangan mu itu, merayu & merintihlah kepada Allah swt.

sempat kami bergambar dengan semua peserta, kalau ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, boleh kita berjumpa lagi.

Abang bai & pak lang bersama orang kuat JIM Terengganu, abang Fakhrul.

program KBM kali ini benar-benar menyentuh hati kami, semoga titisan air mata yang mengalir itu akan menjadi saksi kepada perubahan-perubahan yang diimpikan.

No comments: