Wednesday, December 31, 2008

...::: KBM SSQ 5R :::.... " Misi Penerbangan Selama 76 Jam "....

alhamdulillah, selama 4 hari 3 malam kami telah berkampung di Masjid Muaz Bin Jabal untuk menjayakan program KBM SSQ 5R. Seramai 104 orang peserta telah mendaftarkan diri dan seramai 20 orang crew pesawat telah membantu sepanjang misi penerbangan kali ini.

kelihatan Kak Mia sedang sibuk menjaga pendaftaran peserta, rata2 para penjaga akan menghantar 2 orang anak mereka di dalam program ini.

Kelihatan para peserta yang juga merupaka tiga orang adik beradik sangat bersemangat utk bersama dengan crew Kelab Remaja JIM

aksi selamber dari peserta menaikkan semangat kami utk terus bersama peserta, walaupun majoriti dari mereka ini tidak kenal antara satu sama lain, tetapi mereka tetap mampu melakukan semua aktiviti dgn baik.

slot kedua iaitu Mission Impossible, menyaksikan para peserta yang kreatif & Inovatif di dalam mereka sesuatu perkara.

Xplorace@KL.com.my telah menyaksikan bahawa semangat berkumpulan & pentingnya kita BERMANFAAT pada orang lain adalah asas kejayaan.

para peserta sedang menantikan LRT Putra untuk meneruskan Misi Xplorace di sekitar bandar Kuala Lumpur.

para fasilitator yang tabah & cekap mengendalikan peserta. Sumbangan kalian tidak dapat kami balas. Hanya Doa yang dapat kami limpahkan.

Solat tanpa Di suruh, antara perkara yang amat diimpikan oleh para ibu & bapa, salah satu dari slot KBM SSQ 5R ialah, slot lawatan ke Pusat2 serta kompleks yang berlaitan dgn kaeda Solat yang sempurna.

lihat!! bagaimana cara Ruku' peserta ini di uji dgn meletakkan secawan air di belakang badannya. ( aksi ini boleh ditiru di rumah anda )

lihat pula, apakah posisi badan anda benar2 mengikut Spesifikasi & piawaian cara Solat yang sempurna.

apakah rasional nya Sujud di atas taburan BEDAK ini?

lihat, ini rasionalnya, 7 tempat yang seharusnya menyentuh lantai tempat kita melakukan solat ( tujuh tempat itu ialah yang dahi, kedua belah tapak tangan, lutut & jari kaki )

sempat bergambar dengan peserta selepas prgm KBM SSQ Tamat.

alhamdulillah, 70% ibu bapa peserta telah datang di akhir sesi program ini. Semoga keindahan bersama Mu akan terus kekal di hati kita.

No comments: